Dosa…

Ada yang bertanya:…

Seandainya semalam kita sudah melakukan Dosa yang sgt besar?…dan hari ini kita menangung kesilapan itu…rasa tk tertanggung?….rasa tiada jalan?…buntu?..bingung?..bagaimana kita ingin menghadapi hari esok?

Sebelum akubagi jawapan aku..aku rasa pertimbangan seseorang terhadap DOSA BESAR adalah berbeza…bagi aku, TInggal sembahyang itu sudah dikira Dosa Besar….tapi sekarang nie semua orang termasuk aku meringgankan perihal sembahyang nie..so..tepuk dada tanya Iman..

jawapan aku ringkas “..berani buat berani tanggung, dont run face it.”

Masalah paling besar pada aku, bila dosa tuu berkait dengan manusia…cara yang diajarkan pada aku, ‘carilah keredhaan dan keampunan manusia itu, baru laa ko cari ke ampunan dan keredhaan Allah…tapi kalo dh tk terdaya mencari redhaaa manusia..insaflahh…jangan dilayan bisikan Syaitan…cari logika dan pedoman Allah, jangan sampai kita akan menyesal sekali lagi..dek keputusan dan kelakuan kita, rentetan DOSA semalam..sangkakan masalah selesai..walhal kita sebenarnya menambahkan lagi masalah….

Leave a Reply

