Sahabat

Pagi-pagi buta nie, apa yang terlintas kat kepala aku yg tk berapa cun nie adalah tentang “Teman Sejati”… adakah mereka ini awek2 kita, balak2 kita, isteri kita, suami kita, sahabat kita dan sesiapa aje laa yang korang rasa layak menjadi sahabat sejati…

Pada aku, (dalam konteks sesama insan) teman sejati aku adalah isteriku, sahabat-sahabat aku… bunyi macam ramai tapi sebenarnya kalau korang amati takde aa ramai sgt…tk caya kira aa dengan jari sapa yang korang rasa dh layak tuk korang  letakkan sebagai sahabat….satu lagi,

apa kriteria korang tuk buatkan seseorang tuu layak menjadi “teman sejati”..korang??

Kriteria aku: hmm tak tahu jugak sebenarnya tp kalo aku dh mula bercerita benda yang peribadi tuu…ada chance laa tuu jd sahabat aku…mudah sgt ke kriteria nie?..hmmm mungkin tp sebenarnya tk mudah pada aku sbb aku nie susah nak bercerita sebenarnye..aku mungkin mesra alam..tapi tk aa semesra alam flora aa…haks…

Dalam aku bercerita sebenarnya aku masih berahsia…biarlaa rahsia tuu antara aku dgn Pencipta…tp sebenarnya tk ada apapun yang rahsia bagi Dia.. kita bolehke berahsia dengan Pencipta kita…apa yang kita ada semuanya dari Dia…so jgn nak gong aa….tapi bila dipikir-kan perlakuan aku acapkali bagai terlupa bhwa aku milik Dia….

..Ok.

Sambung balik tajuk kita…kehidupan kitanie tk akan dpat kita lalui kalo kita sendirian….adake yang bule buat mcm tuu?…aku rasa tk akan ada….so cari-carilah org itu..mungkin dia berada di depan kita jee…mungkin sebenarnya kita dh pun miliki dia tapi cuma kita je yang tak tahu…

Kebelakangan nie aku sering terfikirkan org-org yang dekat dihati aku…masalah sendiri kekadang membuatkan aku terabai ramai orgdikeliling aku…hmm harap tk akan kehilangan…

..eemmm tk tahu lak nak tulis apa lagi, nnti aa aku sambung dlm siri lain lak..

1 Response so far »

  1. 1

    dia said,

    …i hope too org tu x hilang


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: