Semalam

Semalam, aku butet ngn ejo made a full day trip ke Rhu 10… berbetulan butet ada terlibat dengan program lawatan MB Terengganu yang melawat ladang ternakan ‘ikan kerapu harimau’ dan ‘fertigasi’ kat situ….kita orang terlibat dengan penyediaan slide presentation untuk tatapan MB.

Dari pemerhatian aku projek nie kelihatan seperti melibatkan kos yang beso..cara ladang fertigasi tuu dibangunkan..tersusun dan meliputi kawasan yang luas…agak2 akulaaa maybe +- 10 ekar kot…. satu jee yang ralat sket smalam..panas gila baban babe..dengan kawasan yang berasaskan pasir ( kawasan nie hampir dengan persisir pantai) ditambah plak dengan panas matahari menjadikan berada diantara duanya seperti berada di dalam ketuhar…..panas bangetttT…

Itu pengalaman pertama….nak dijadikan crita, bila dh selesai semua perihal lawatan MB tuu..kita orag bersiap tuk balik laa…1st stop amek display panel kat ladang fertigasi ( almost 10KM in between) pastu g plak kat kolam ikan nk amek display lg satu…(sinilaa pengalaman kedua) lepas butet abis (pot-pet)2 dengan saing dia….lori plak buat hal…tetiba berlaku a minor burn pada wayar starter…hmm jenuh jugak menolak n godek2…sampai ke garib…then decided nk carik pomen n other options…sudahnya ayah butet sampai dulu sebelum sempat che mat pomen sampai…rileks jee ayah butet gi chek n godek2…langsung idup balik indicator..langsung bule start molek2 ada….apalagi cepat2 aa kontek balik pomen kata setel dah…mujur tk on the way lagi..kalo tk kecian gak kedia…..

beres hal problem lori….then perjalanan balik pulak….kecian ke ejo drebar dari g sampai balik..aku nie buta kayu pasal drebar2 kete….ni pulak nk drebar lori lagi aa….InsyaAllah sampai seru nnti aku g ‘beli’ lesen D+GDL+ lesen kapal terbang….hahaha

Perjalanan balik ….nk katakan memecut tidak jugak….nk kata slow tk jugak sempat a bernti beberapa kali gak…aku yg jadi co-pilot lagi aa kuatnye tersenggut dalam lori tu…awal2 yea aa aku layan ejo…then slow2 hibernating…. .

AC Milan 2 – l Liverpool (UEFA Champion League Cup)

Nak katakan alasan tk jugak tapi sehari sebelum g semalam…aku tidur lewat dah…lepas subuh..sbb aku ingatkan aku tk g…lagipun pagi tuu ada match antara AC Milan dengan Liverpool, kesudahannye Liverpool kalah….( aku mmg mengharap AC menang , tapi sbbkan aku ada kat KB dan anak sedara Mekna plak pilik jugak AC so aku pilih aa Liverpool)

Permainan yang hambar….dua-dua team hambar…quality play agak kurang…tapi kalo org yg fanatik pada team2 nie mesti kata team diaorng best…tahniah to both team cos diaorg adalah 2 yg terbaik tahun nie… team yang aku agak ambil perhatian sekarng nie ada dua 1. Real Madrid dan 2. Chelsea….tuu je setakat nie. Antara dua tuu skrng nie..liga Sepanyol tk abis lagi…dan kebetulannnya peluang Real tuk jadi juara tahun nie agak confirm…sbb kalo diaorg menang semua baki game-game terakhir nie diaorg akan jd juara…so mari aa sama-sama mengaharapkan kemenangan RM….aku berharap sgt akan jadi a high standing closure for Beckham and Carlos…

Leave a Reply

