majlis di Chendering ( rumah pengantin lelaki)

Hari nie budak2 hbc secara tidak dirancang buat mini gath di majlis perkahwinan Butet+Husna=aizuna.com yang paling lama tk bertemu mata budak sorang nie..zikri..still smart mcm dulu, nasib baik ingat lagi kat aku…hahaha sori aa geng jadi bahan lawak jenaka petang td, no offence bro..just wanna light up the old memories… .

Aku sebenarnya sampai awal dh kat rumah Butet nie, gerak dari KB betul2 lepas subuh dalam kul 7 pg gitu…aku pergi berdua dengan rakan sekerja Ebiz..fizah namanye, dia yg jd drebar, keciann…aku lak tau jd co-pilot jee ( thanks deh…mmmMMuahH..haks)… rombongan pengantin dari KB sampai dalam kul 11 gitu aa…then di pandu arah ke rumah tumpangan sementara kat manatah….mempelai bersiap…ramai aa jugak pengiring dari KB nie…lebih kurang 11 or 19 buah kete…(aku tk sure a.jamal kira 11 ke 19 sbb aku tk kirapun). sementara menungu tuu…aku g aa minum air n sarapan dengan pak wan’ kat kedai depan rumaah tumpangan tuu…lepak2 sambil temankan Pakcik makan, kita orang berbual ttg politik sket..actually pak wan yang banyak bercakap aku sekadar mengiyakan dan mencelah mana-mana perlu….sayangnye aku tk dapat nk berbual lama dengan pak wan…InsyaAllah lain kali kalo ada kelapangan aku akan berbual lagi dengan pakcik deh..sambil minum kopi kita sembang2 lagi….

Ikutkan dari minggu2 dulu lagi setting dh dengan budak2 kemaman yang ada tuk berkumpul and beli hadiah tuk mempelai…tungu punya tunggu…kul 3 kot baru diaorg sampai… awal-awal tuu semua mcm kontrol jee perangai..then..bila jee masuk kedalam then berkumpul ramai2…mula laa kuar perangai sorang2…hehehe akupun apalagi naik tocang aa bila budak2 ni ada…maklum aa mcm adeq beradik dh kan….yea ke?..apa2pun seronok dapat reconnect balik mana2 yang dh lama terputus tuu…especially si zikri tuu… since dia abis tati n further Uk ..terus terputus cerita…aku nie jenis yg tk de aa ramai sgt kawan so seberapa kerat yang ada tuu…yg betul2 aku rasa kawan tuu..kita kena cuba aa kekalkan..sbb its not easy to kenal hati budi kawan2 sekeliling kita….we need someone we trusted around us, dont we?….

Dari bajet2 nak balik kul 2 langsung bertolak balik lewat sgt..dekat2 nk maghrib…kecian ke drebar aku menungu…walaupun dia kata no hal..tp still menungu lama tuu satu bebanan jugak tuu..thaks alot deh cos…mmmmMMuaHH..hehe.

on the way balik tuu kedengaran di corong radio lagu yang mmg dh lama sgt aku carik sapa penyanyi dia….akhirnya aku dpt jugak… nyanyian Letto, tajuk lagu ruang rindu, nak dengar?…klik widget lagu aku kat sidebar sebelah nie —>

Di daun yang ikut mengalir lembut
Terbawa sungai ke ujung mata
Dan aku mulai takut terbawa cinta
Menghirup rindu yang sesakkan dada
Jalanku hampa dan kusentuh dia
Terasa hangat oh didalam hati
Kupegang erat dan kuhalangi waktu
Tak urung jua kulihatnya pergi
Tak pernah kuragu dan slalu kuingat
Kerlingan matamu dan sentuhan hangat
Ku saat itu takut mencari makna
Tumbuhkan rasa yg sesakkan dada

Chorus 2x:
Kau datang dan pergi oh begitu saja
Semua kutrima apa adanya
Mata terpejam dan hati menggumam
Di ruang rindu kita bertemu

Bertemu

Leave a comment