Komen aku mengenai bola sepak piala asia dan Malaysia

setakat nie aku kecewa dengan prestasi pemain malaysia, sapa yang bersalah?…aku tk tahu.tapi aku nie jenis yang tak suka menyalahkan semalam…tapi melihat masa depan, kalo masalah..bukan kenapa tapi bagaimana yang aku persoalkan…bagaimmana baru kita akan disegani di arena bola sepak dan bilakah sekurang-kurangnye kita akan disegani sebagai lawan yang dihormati bukan hanya gahH sebagai penganjur yang bagus, memiliki pemain-pemain yang kalau bukan terbaik, adalah antara terbaik…

setakat nie naib presiden FAM sudah meletak jawatan…lepas ini sapa pulak?…adakah ini satu penyelesaian?..tidak. mungkin, dan hanya mungkin, ini semua akan membuka ruang kepada dimensi baru dan pengurusan baru dalam kepompong bola sepak Malaysia tercinta, dalam kritik aku masih melihat perlawanan bolasepak malaysia dengan penuh harapan, aku bukanlah org yang pandai bermain bola sepak..sekadar jadi pengacau dan pelengkap pasukan boleh laa. padanlaa bagi orang-orang yang macam aku bermain sekadar melepas batuk ditangga…tapi mereka ( pemain-pemain) ini adalah kerja mereka, hidup mereka, dan bakat mereka…tk sepatutnya boleh laa…

Aku tidak menyalahkan kepada individu pemain terbabit…sapa yang nak kalah? dan mana ada seorang pemain yang ingin kalah..tapi ternyata kita belum boleh lagi berbangga dengan sekadar sekarang….aku tertanya2..dimana titus palani yang berkampung di france, kenapa tidak dicuba kebolehan dia?…tapi bola sepak bukan pemainan individu…zidane seorangpun tk mampu buatkan prancis menang piala dunia berseorangan…

berubahlaa malaysia ku tercinta…aku tetap dibelakangmu dan menyokong sedayanye aku…kalo permainan bagus aku akan puji, kalo sebaliknaya aku akan kritik….tp untuk memulaukan tidak sama sekali….

10 Responses so far »

  1. 1

    supermokh said,

    betul doh mu kate tu jay..tadok doh hok mainang star-star doh mal;aysia lening…cap pret laker doh..

    sokong my team ah pulok guaner…

    ombok skali………

  2. 2

    wiizau said,

    ombakKKK…
    nMnMnMnnMnMnM…

  3. 3

    jubing said,

    memang kene saloh ke pemain malaysia bodo…sebab main yang hamat dok pandai..wak malu ke org malaysia jer…mung ni nok komen biar bijok sket jangan main tulis jer..mender orang tahu doh..komen gok hok ganaz skit..maroh ke shebby ah gining..komen dok membina..komen hok org tahu doh wat mender?.tok wan aku buleh ceriter…lain kali tulis nok tulis tu tanyer gok org sepatoh dua..jgn main tulis jer..maroh di org ah gining…

  4. 4

    wiizau said,

    jubing; komen ganas..hmm kalo ko rasa nk komen ganas ko buat aa… kalo aku, aku salahkan sistem…pemain2 nie datang dari sistem liga bola di malaysia…so paham2 jee laa…stakat nie aku rasa diaorang (pemain) adalah antara yang terbaik kita ada, kalo mereka nie ko kategorikan bodo, then the rest is banggang laa yek…dan agaknya dimana kita yek…

    aku bukan pengulas sukan dn secara serius menjadi pengkaji bolasepak so ada baiknye aku tulis apa yg semua dh tau tapi dr perspektif aku….

    ko tuu yang nmpak mcm pandai jee, apa kata ko skolahkan aku pasal bolasepak malaysia nie?..

    walaupun malaysia kalah dn mengaibkan pada piala malaysia kali nie..mungkin kejatuhan ini akan menysedarkan siket pucuk pimpinan FAM or what ever badan yang bertanggungjawab dengan kemajuan bolasepak kita…

  5. 5

    jubing said,

    pok nong..bruhhhhhhhhhhhhhhh…….

  6. 6

    jubing said,

    ok.. aku nok skoloh ke mung ah ning.bace molek-molek..mung nok tahu pasal bola sangat .”you are at the right place”..aku ni macam rancangan scoreboard ah ni..nok kabor ke mung..soalan pertama..bakper malaysia dok kuat..sebab kite kehilangan moktar dahari atau panggilan mesra supermokh.atau ala-ala maradona..sebab pemain malaysia tadok gas nok lari laju perut boyeh..makang nasi lemok mok de hari-hari cucuh plok ngan tea’o..kurang tenaga dan banyok lemok.dengan erti kata lain kekurangan kecergasan atau shebby kate “fitness”.yakni kurang zat milo..shebby kate kene lari 100 meter dlm due blas second “12 seconds” ..pepatah shebby singh ade mengatakan”DI TERENGGANAU DIA YANG TERBAIK” akhir kate minum lah milo untuk negara..dan juga untuk mung..muke kerah jiwa halus…..species ayub ubi..
    wassalam…….

  7. 7

    lan_jebat said,

    FAM…..korang kata korang pro,tapi perangai cam budak bawah umur je.kalau pro,buat la cara pro…berundurlah,kasi muka2 baru teraju FAM tu.korang semua kaki jilat,nak nama dan projek je,,korang mana apa peduli tentang bolasepak…kalau nak glamour je,kalau nak cepat glamour,gi la jadi pelakon lucah..tentu cepat glamour..comment ini aku tujukan khas buat berahim saad dan raje ahmad..BERAMBUSLAH KORANG…duit yg korang makan masa duk dlm FAM dah banyak…cukup2 la tu…ingat…..tuhan nampak apa yg kamu makan

  8. 8

    lan_jebat said,

    kalau peminat semua nak tahu….BAPAK SEGALA RASUAH BOLASEPAK DLM MALAYSIA NI,ADALAH RAJA AHMAD….MASIH INGAT PADA PEMAIN2 PERAK YG DIGANTUNG SUATU KETIKA DULU…SEMUANYA GARA2 RAJA AHMAD LA…PEMAIN DI BUANG DAERAH,DIA PULAK DAPAT JAWATAN DLM FAM…TAK KE LAWAK NAMANYA…LEBIH BAIK LETAK RAJA GOPAL DARI LETAK DIA….

  9. 9

    lan_jebat said,

    BERAHIM PULAK,TAK ABIS2 KATA SEMUA ORG NAK JADI HERO,KALAU KORANG NAK TAU…PADA SUKAN SEA DI MANILA,SEORANG DARI PEMAIN MALAYSIA ADA TERDENGAR BERAHIM BERKATA PADA SESEORANG….DIA TAK PEDULI APA PUN AKAN TERJADI PADA BOLASEPAK MALAYSIA…KETIKA ITU PEMAIN TERSEBUT MENUMPANG BELIAU UTK BALIK KE HOTEL,KERANA TERTINGGAL BAS.PEMAIN TERSEBUT BERASAL DARI PERAK……CARILAH NAMA PEMAIN TERSEBUT..DIA MASIH LAGI BERMAIN UTK PASUKAN PERAK…

  10. 10

    mr.x said,

    sepatutnya melahirkan bintang bola sepak adalah dari liga tempatan di malaysia..kita gagal melahirkan bintang kelas dunia…cuma yg ada kelas kambing…begitu juga dgn jurulatih dan managment….semuanya kena ubah jika kita nak lihat kejayaan bola sepak kita…liga yg ada skrg cuma memberikan asas permainan bola sepak..tapi utk kualiti kelas dunia…jauh sekali..


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: