karnival Halal Kelantan 1hb- 8 hb.Aug 2007

..sejak 27 hb lepas aku berada di Kota bharu, terlibat dengan karnival halal, amek booth…berharap untuk memperkenalkan Nibung IT Solution Sdn. Bhd. . malam td majlis perasmian berlangsung dan akhirnya buat pertama kalinya aku dapat memenuhi impian kecil aku, mencium tangan TOk guru… . sambil2 dia jalan2 meninjau booth dia singgah ke booth aku sementelah booth aku adalah booth pertama yang dia kunjungi..so lama aa sket…

Karnival halal nie start dari 1 sehingga 8 hb august 2007 nie…insyaAllah dan harap2 akan ada beberapa client dari karnival nie….atleast break even kos booth…

setakat ari nie ( 9.8.7): semalam kitaorang tutup booth agak lambat, habis simpan2 terus g makan, makan punye makan tak perasan jam kul 2 pagi…kecian ke anak dara orang….aku tkpe aa bujang….hahaha. tank u dara…sbb hantar teruna pulang..huhuhu. kalau nk disimpulkan, sepanjang seminggu di booth aku buleh laa katakan ada prospek client yg nampak betul2 berminat dan ingin aproach us to provided them dgn our expertisee.. andai semua yang datang datang balik ke opis selepas nie…makanya sudah dikira satu kejayaan jugak….

Andai dikira pada karnival yang lebih tertumpu kepada produk halal tempatan, Nibung IT Solutions pula memberikan pendedahan penggunaan aplikasi IT dalam perniagaan, dengan penekanan pada aplikasi website, ternyata tk ramai perniagaan bumiputra tempatan ingin menggunakan website sebagai medium pemasaran, pengenalan dan lambang identiti korporat syarikat mereka…mungkin persepsi mereka yang menganggap bahawa pengaplikasian web ini tidak perlu…

bukan mudah untk mengubah persepsi orang..tapi itulah cabaran…ada jugak kekadang terasa janggal untuk memperkenalkan kompeni dan berbahasa loghat kelantan..malah acapkali tersasul…aku, mu….kadang2 tuu aku, kau pun ada jugak….( aku anak johor), dalam ramai2 tuu ada jugak salah seorang dari orang2 yang berminat dengan apa yang kami tawarkan…..rupa2nya dia jugak orang batu pahat, yang lebih menarik dia jugak orang batu puteh (kg aku tuu)…apalagi terus jari titik pertemuan dan confirmation bahawa batu puteh yang dikatakan adalah batu puteh di pemikiran aku…ternyata turning pointnya adalah di ‘cikgu kamal’, sah laa….kita sekampung….huhuuhu.

NEW BUSS:

sepanjang karnival jugak aku ada termakan dengan satu buss…dan aku telahpun medaftar…nnti aku postkan something bout it later on…buss nie tidak konflik dengan buss semasa yang aku buat ( menolong dan bekerja dengan sahabat di Nibung IT) …satu buss yang agak murah nk dibuat dan ianya seperti melengkapi ….satu benda yang biasa tp di inovasikan ke alam siber…simple and specifik…tunggu post khas aku untuk ini dan korang jugak boleh menyertai…kalau tidak sebagai klient mungkin jugak sebagai agen….huhuuhu…

IRRIDIOLOGI

apalagi yek yang aku buat….ohh yea hampir aku terlupa.. ‘iridiologi’ berkaitan mata, melalui mata…..apa dia?…secara ringkasnye ini berkanaan ilmu menilai tahap kesihatan diri seseorang melalui perubahan pada mata…dan setelah aku bodek punye bodek dari hari pertama sehinggalaa diaorg nk tutup kedai…harga RM5 untuk chek mata….aku telah gagal untuk mendapatkan diskaun…diskaun atau tidak…aku cuba jugak…nak tau sejauh mana kesihatan aku melalui chek mata yang aku buat..tungguuuuUU..aku akan postkan post khas untuk ini..kalo  ada antara kalian yang pakar dalam irridiologi…cheklaa mata aku yang akan aku lampirkan dan diagnoslaa sekali lagi…manatau korang nmpk something yang lebih dr apa telah dikatakan….aku menerima dengan redha status kesihatan aku itu…aku tk nk cerita banyak2 nnti tk ada apa nk cerita lak kat post tentang mata aku nie…tunggu….

Leave a Reply

