2+bulan kemudian…

yup…its already 2 month since the last post. alasan yang biasa aku berikan..malas… apa yek dapat aku kupaskan untuk 2 bulan lepas…nanti aku cuba nk ingat balik…

satu; antara yang aku ingat …selain dari beraya di kampung selama hampir sebulan ( 3 minggu) , klik mula menampakkan momentum aliran kluar masuk yang consistant…tapi kebelakangan nie, sejak 2 minggu lepas modem yang digunakan mulai menmpakkan masalah…kerap sangat DC. tuk makluman aku gunakan Aztech DSL605ew…korang yang menggunakan modem/router yang sama mesti rasa apa yang aku rasa….kecian kat pelanggan internet aku….hmmm..dan dengan kerana itu aku sudah berkira-kira untuk membeli yang baru…emm..3com atau belkin….mana satu yek..

dua: semakin hari semakin aku terasa tekanan di rumah aku sendiri..tekanan antara kesian, toleransi dan kawan….semua benda berlegar di kepala aku….aku dh ada jawapan di di kepala tp aku masih menunggu masa yang sesuai tuk meluahkan….jawapan aku sgt bergantung kepada keadaan sekeliling…

tiga: …oleh kerana tekanan dr HP lama aku begitu kuat menekan kawan-kawan dan client serta bos aku tuk menghubungi aku….aku telah berjaya membeli satu telepon 2nd hand yang sesuai dengan bajet aku dan selera aku..harap telepon nie akan dapat aku gunakan dengan sebaik mungkin,setakat nie ok ( br seminggu di tangan aku)….hehehe tak sampai sebulan dan aku sudahpun menempah housing/casing baru semata-mata to makes it look different…walhal tk berbezapun..pasti ada orang yang gunakan sama dengan apa yang aku gunakan…semua benda basic yang aku nk ada dan antara yang aku paling suka ada dalam tepon aku adalah..function xcel…dan syukur, hp nie boleh didownload perisian ‘miniexcel’ yang sudah cukup untuk buatkan aku rasa berbaloi miliki hp nie..walaupun semua yang ada hanya basic…ada beberapa lagi yang aku suka; ‘money manager’, pemain mp3…

empat: sebelum aku beli hp nie….aku teringin sangt miliki mp3 player..sbb aku nk letakkan bunyi2 dan suara kegemaran aku…survey punye survey mahal sgt…. 200+ so aku tunggu aa….then timbang2 balik opsyen dan bajet yang ada….maka belilah apa yang ada sekarang…hp yang boleh memainkan mp3….bijak tk aku?..hakss

untuk seminggu nie aku sibuk mencari software dan game2 yang sesuai tuk aku masukkan kat hp aku nie…banyak jugak yang aku dapat….so amacam boleh cam tak tepon apa yang aku beli?….nokia it was, a s40 platform handfon…..model dia?…biasa2 jee..not the latest on the market….

sekarang aku berada di Kota Bahru…dh 4 hari aku ada kat sini..temankan ‘dia’ sambil lepaskan kerinduan hahaha….mungkin malam esok aku akan balik ke kemaman…ada beberapa urusan yang aku kena setelkan.

…baru sat tadi membe aku yang menjaga jajahan klik tlepon..dia kata line so bad…i ges its my modem problem…adush…kalo tk kerana ada firmware baru yang direlease babarapa hari kebelakangan nie…mmg aku dh belidh modem baru kat sini (KB)…aku tahan sbb aku nk tengok apa kesan firmware baru….kalo dia dapat mengatasi masalah DC then aku akan  KIV dulu beli modem/router baru….

1 Response so far »

  1. 1

    nhcc said,

    pakailah modem router lan switch TP LINK


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

